16 azimat untuk semoga berjaya, dikenali di seluruh dunia

Sejak sekian lama, orang berusaha mendapatkan jimat dan azimat yang memungkinkan mereka melindungi pemiliknya dari masalah dan mata jahat, serta menarik kekayaan, kejayaan dan kemakmuran ke rumah. Semua kepercayaan ini bertahan hingga ke hari ini dan diperoleh secara aktif oleh banyak orang. Pertimbangkan azimat yang paling relevan untuk nasib baik dan kekayaan.

1. Acorn

azimat untuk semoga berjaya - acorn

Cukup dengan meletakkan satu biji biji di ambang tingkap dan anda tidak boleh takut dengan serangan kilat dan api. Kepercayaan ini telah turun ke zaman kita dari kaum Viking, yang takut kepada dewa Thor.

2. Tapak Kuda

azimat untuk semoga berjaya - tapal kuda

Walaupun pada zaman kuno, kuda itu dianggap sebagai pembantu terkuat dan paling setia, oleh itu, hingga hari ini, dipercayai bahawa tapal kuda menarik kesejahteraan dan nasib baik dalam urusan pemiliknya. Pesona berbentuk tapal kuda yang terletak di atas pintu depan mampu menyekat jalan semua masalah dan kemarahan.

3. Dreamcatcher

azimat penangkap jimat - melindungi dari mimpi buruk

Jimat ini juga berasal dari budaya masyarakat India. Ia membolehkan anda melindungi dari mimpi buruk. Dipercayai bahawa penciptaan jaring jenis ini diajar oleh labah-labah yang diselamatkan dari kematian oleh seorang wanita India. Di pusat, adalah mustahak untuk meninggalkan ruang kecil di mana impian makmur akan datang, dan rangkaian yang lain mengumpulkan semua yang buruk.

4. Mata Jahat

azimat mata jahat - melindungi daripada mata dan kerosakan mata yang jahat

Jimat ini datang kepada kami dari wilayah Timur Tengah. Kesan utamanya bertujuan melindungi dari mata dan kerosakan yang jahat. Mata terletak di dalam batu. Memandangkan banyak permintaan jimat ini, anda boleh bergantung pada kemampuan magisnya dengan selamat.

5. Scarab

azimat untuk semoga berjaya - scarab

Benar-benar dianggap sebagai binatang suci Mesir kuno, oleh itu semua azimat dengan gambarnya dihargai dan dirasakan pada tahap yang istimewa. Serangga jenis ini mempersonifikasikan kelahiran semula (atau transformasi ke dunia lain).

6. Ankh azimat

azimat mesir kuno - ankh

Jimat Mesir kuno tertua yang tersedia secara eksklusif untuk firaun. Diyakini bahawa dengan pertolongan gambar dan simbol ankh inilah para dewa memberikan kehidupan abadi setelah akhirat.

7. Koin

Syiling bertuah adalah simbol kesejahteraan kewangan

Hari ini jimat yang paling biasa melambangkan kesejahteraan dan kejayaan kewangan. Sekiranya anda menjumpai duit syiling yang jatuh ke atas, ini adalah petanda yang baik dan anda boleh mengambilnya sendiri. Tetapi jika tidak, lebih baik biarkan di tempatnya. Duit syiling bertuah boleh dibawa ke dalam dompet, beg tangan, poket pakaian luar dan barang-barang peribadi anda yang lain.

8. Babi

azimat untuk nasib baik dan sejahtera - babi

Dia diakui sebagai simbol keberuntungan dan kesejahteraan keluarga yang diakui secara universal. Di negara-negara Asia, ia dianggap sebagai jimat kesejahteraan kewangan. Di China, ia adalah simbol ketekunan dan kerja keras. Itulah sebabnya, hingga kini, piggy bank dalam bentuknya tersebar luas.

9. Kaki arnab

azimat selamat melahirkan - kaki arnab

Hanya kaki belakang haiwan yang berkaitan dengan kelahiran anak yang boleh bertindak sebagai azimat, sebab itulah anda harus membelinya jika anda bermimpi menjadi ibu bapa. Juga, kaki arnab dapat meningkatkan keberuntungan dan kesejahteraan kewangan.

10. Buddha Ketawa

jimat kesihatan dan kesejahteraan keluarga - ketawa buddha

Kedua-dua patung dan gambar sederhana dapat membawa kekayaan dan nasib baik. Untuk mengaktifkan tenaga yang betul, penting untuk meletakkan jimat jenis ini di sebelah barat tempat tinggal. Dengan membeli jimat Buddha yang tertawa, anda dapat menghargai peningkatan kesihatan dan kesejahteraan keluarga.

11. . Toad Toad

azimat untuk kekayaan - katak berkaki tiga

Jimat ini datang kepada kami dari Asia. Semasa membelinya, perhatikan duit syiling di mulut kodok. Ia mesti mempunyai hieroglif di atasnya. Anda perlu meletakkannya sedemikian rupa sehingga tidak melihat pintu. Jika tidak, aliran tenaga wang akan mengalir jauh.

12. Cat's Eye

mata kucing jimat - dari mata jahat atau kerosakan

Ini adalah salah satu jenis batu separa berharga yang melindungi pemiliknya dari mata jahat atau kerosakan. Jimat itu juga membolehkan anda mengatasi banyak kesukaran hidup. Anda sering dapat menemukan jimat ini di kalangan penjudi, kerana ia melindungi daripada kerugian kewangan yang cukup besar.

13. Key

azimat untuk nasib baik dan kunci kekayaan

Dipercayai bahawa kunci seperti itu dapat membuka jiwa setiap orang, memperoleh kekayaan, kejayaan dalam hidup dan kesihatan yang baik. Di Jepun, dengan bantuan kunci seperti itu, orang berpaling kepada dewa untuk meminta pertolongan atau nasihat.

14. Gajah

jimat gajah-simbol umur panjang dan kebijaksanaan

Haiwan ini mampu membawa kejayaan dalam apa jua bidang aktiviti. Sepasang gajah dengan batangnya diangkat dan diregangkan satu sama lain dianggap sebagai simbol keramahan. Jimat gajah melambangkan umur panjang dan kebijaksanaan, yang membolehkan anda mencapai bukan sahaja kekayaan, tetapi juga kesejahteraan keluarga.

15. Semanggi empat kelopak

jimat semanggi empat daun-membawa tuah dan cinta

Jimat yang jarang berlaku yang membawa keberuntungan dan cinta, harapan dan kepercayaan bahawa hidup akan berubah seperti yang anda mahukan.

16. Ladybug

jimat ladybug - membawa tuah kewangan

Dipercayai akan membawa keuntungan kewangan kepada mereka yang duduk di telapak tangan. Dengan bilangan tempat, seorang gadis dapat mengetahui berapa banyak anak yang akan ada pada masa akan datang.